سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پایان نامه های ارشد همه رشته ها

بررسی …

    نظر

بررسی …

3 لینک مشابه:=”-”>عنوان پایان نامه :بررسی مسئولیت مدنی تولید کنندگان مواد غذایی

در این سایت فقط تکه هایی از متن پایان نامه درج می شود برای دانلود متن کامل می توانید به سایت omidfile.ir مراجعه کنید - با فرمت ورد - همراه با منابع و همه پیوست ها

هستند مبهم و مجهول که در این تحقیق به آن پرداخته می‌شود تا تولیدکننده حدود مسئولیت خود را بشناسد و هم اینکه مصرف‌کننده مواد غذایی بداند که رابطه او با بسته غذایی که از واحدی تولیدشده است خیلی فراتر از علائم و هشدارهای تولیدکننده و قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه است. بنابراین در این پژوهش سعی خواهیم داشت به علل و چگونگی پیدایش مسئولیت مدنی تولیدکننده و مواد غذایی و چگونگی احقاق حق مصرف‌کننده بپردازیم تا مقداری بر رفع خلاءهای موجود در این زمینه کوشیده باشیم.

متن کامل در سایت علم یار و یا سایت جهان داک : jahandoc.com و omidfile.ir

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

هیچ‌یک از رشته‌های حقوق به‌اندازه مسئولیت مدنی در حال تغییر و تحول نیست. حقوق قراردادها و خانواده سکون نسبی دارد. ولی، خسارت‌های ناشی از تأسیسات اتمی، آلودگی هوا، تولید کالاهای معیوب و امثال این‌ها مسائل جدیدی است که در مسئولیت مدنی آمده و به آنچهره تازه بخشیده است (کاتوزیان، ناصر).  درگذشته کیفیت کالا و نحوه مصرف کالا غالباً برای مصرف‌کننده آشنا بوده و خسارات احتمالی جزئی بود و معمولاً تولیدکنندگان در مقابل حوادث ناشی از آن مسئولیت اندکی داشتند و مبنای ضمان تولیدکننده در محدوده روابط قراردادی پاسخگو بود. فقه نیز به خریدار کالای معیوب که عیب آن، تنها کاهش ارزش اقتصادی کالا را براثر تلف یا صدمه در برداشت، مقرراتی وضع کرده بود. امروزه نیاز روزمره و تصاعدی مردم به کالاهای مصرفی ازجمله مواد غذایی که نیاز روزمره آن‌ها است. در دورانی که امکانات و اطلاعات موجود در دسترس متخصصین بوده، و تشخیص سلامت یا عیب کالا به‌وسیله خریدار عادی و فاقد اطلاعات کارشناسی در آن زمینه به‌سادگی ممکن نیست و مصرف‌کنندگان غالباً ناآگاه از کیفیت وسایل و مواد غذایی و خطرات احتمالی ناشی از آن هستند باعث بروز حوادث ناگواری می‌گردد.

(فتاح زاده، زهرا) دانش‌آموخته دکتری فقه مقالاتی چند درباره قلمرو ضمان تولیدکننده ناشی از عیب کالا و نقص اطلاع رسانید نحوه صحیح مصرف ارائه داده است. به بررسی مبانی مسئولیت مدنی در حقوق و فقه پرداخته است و روند چگونگی مسئولیت بر تولیدکننده از ابتدا پیدایش مسئولیت تاکنون موردبررسی قرار داده است. و بحث درباره نظرات فقه در باب مسئولیت اشاره‌کرده است.

(رمضانی غریبدوس، صفر) مسئولیت مدنی تولیدکنندگان دارو را پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی موردبحث قرار داده است.

(ابراهیمی، سید نصرا…) به بررسی سیر تکامل مسئولیت مدنی در 3 نظام حقوقی معروف دنیا پرداخته است و آن‌ها را مورد مقایسه و تطبیق قرار داده است و اینکه چگونه سعی می‌شود حقوق مصرف‌کننده موردحمایت قرار بگیرد.

نوآوری در تحقیق

با توجه به اینکه تمام حرفه‌ها و مشاغل دارای مسئولیت مدنی هستند و ازآنجایی‌که هیچ خسارتی نباید بدون جبران باشد مسئولیت مدنی دارای یک گستردگی پیچیده در عالم حقوق است و اینکه جوامع به‌سرعت در حال گسترش و ارتباط با یکدیگر هستند، و این گسترش باعث تحول صنعت و اقتصاد گردیده است.

بنابراین برای بعضی از مشاغل و تولیدکنندگان در مقابل مشتریان خود دارای یک مسئولیت مدنی سنگین و گسترده هستند و آن‌هم به خاطر در ارتباط بودن با عده‌ای کثیری از جامعه، هست به همین خاطر که تمام مردم بشر برای برطرف کردن نیاز روزمره خود در این دوران با تولیدکننده مواد غذایی در رابطه هستند، این عنوان را موردپژوهش و بررسی قرار می‌دهیم.

و به‌طورکلی هدف یافتن راه‌حل و قوانین موجود بر این‌گونه مسئله‌ها است و ازآنجاکه مصرف‌کننده به حقوق خود آشنایی چندانی ندارد و برای احقاق حق خود از خسارات به وجود آمده خود را ناتوان می‌پندارد یک راهکار مناسب پیدا کنیم.

سؤالات اصلی تحقیق

1- مبانی مسئولیت مدنی تولیدکننده مواد غذایی چیست ؟

2- دامنه و قلمرو مسئولیت تولیدکنندگان مواد غذایی چیست ؟

3- موارد معافیت تولیدکننده چیست ؟

دانلود  لینک فایل دمو ممکن است خراب شده باشد برای دیدن جزییات یشتر در مورد این پایان نامه به سایت omidfile.ir و یا لینک انتهای این صفحه مراجعه کنید

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت ورد):

بررسی مسئولیت مدنی تولید کنندگان مواد غذایی

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت pdf):

بررسی مسئولیت مدنی تولید کنندگان مواد غذایی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

پایان نامه ارشد حقوق : بررسی مسئولیت مدنی تولید کنندگان مواد غذایی

آموزش طراحی پرسشنامه به همراه 575 نمونه پرسشنامه در موضوعات مختلف

آموزش طراحی پرسشنامه به همراه 575 نمونه پرسشنامه در موضوعات مختلف    نحوه طراحی و نتیجه گیری از پرسشنامه   قلق های نگارش پرسشنامه   با مثال های متنوع در رشته های مختلف ...

توضیحات بیشتر - دانلود

آموزش کامل نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI

آموزش کامل نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI  سرفصل ها : انواع مقالات علمی مقالات تجربی (پژوهشی) مقالات تحلیلی مقالات مروری مقالات گردآوری مقالات یاداشت فنّی (توصیفی) سایر انواع مقالات سمینارها و همایش­های علمی آموزش نگارش مقالات علمی پژوهشی و ISI بخش های مقالات علمی اصول نگارش عنوان مقالات طریقه نگارش نام نویسندگان و affiliation آنها نحوه تدوین چکیده یک مقاله طریقه انتخاب واژگان کلیدی اصول نگارش مقدمه مبانی نظری ...

توضیحات بیشتر - دانلود 

ارسال شده در آذر 15, 1395فروردین 22, 1396

راهبری نوشته‌ها